Trening
Doping
Suplementacja
Gadaniec
Zdrowie
Dieta
Sztuki walki
Sporty ogólnorozwojowe
Aktualności
Fitness
Sprzęt kulturystyczny
Foto kobiet
Zdrowie
Sporty ogólne
Wellness
Strongman
Fotogaleria
Trening
Dieta
Suplementacja
Doping
Wellness
Sporty Siłowe
Sporty ogólnorozwojowe
Sztuki walki
Zdrowie
Aktualności
Gadaniec
Fotoalbum
Humor
Galeria mistrzów
Dzienniki Treningowe

On-line (5 minut) jest 12 gości
Weider Premium Whey 500g
Weider Premium Whey 500g

60,00 zl


Aminostar TribuMax - 120 kaps. + 120 kaps. + Baton Gratis
Aminostar TribuMax - 120 kaps. + 120 kaps. + Baton Gratis

64,90 zl


Gaspari Super Pump MAX - 160g
Gaspari Super Pump MAX - 160g

39,00 zl


Dymatize Super Mass Gainer 6 lbs (2722 g)
Dymatize Super Mass Gainer 6 lbs (2722 g)

99,00 zl


Muscle Asylum Project Freak Fix Muscle WHEY 908g
Muscle Asylum Project Freak Fix Muscle WHEY 908g

59,00 zl



  Kontrowersje wokół badań nad dietą niskotłuszczową



Polecam odżywki, dodam miniaturki zdjęć aby łatwiej było wybrać:

ActivLab BCAA Xtra Drink 250ml ActivLab BCAA Xtra Drink 250ml (w Wyprzedaży tylko - 1,99 zł)
Weider 100% Casein - 1800g Weider 100% Casein - 1800g (w Wyprzedaży tylko - 179,00 zł)
Optimum Serious Mass - 5500 g Optimum Serious Mass - 5500 g (w Wyprzedaży tylko - 189,00 zł)
USP Labs - Modern BCAA 8-1-1 428g USP Labs - Modern BCAA 8-1-1 428g (w Wyprzedaży tylko - 105,00 zł)
HI-TEC Vasobolan 240 kaps. + Peak Creatine Alkaline 240 kap. HI-TEC Vasobolan 240 kaps. + Peak Creatine Alkaline 240 kap. (w Wyprzedaży tylko - 79,00 zł)




--------------------------------------
Mogę Ci pomóc uzyskać super sylwetkę, zobacz jakie to proste > Indywidualna i dyksretna pomoc <

Kontrowersje wywołały wyniki badań nad wpływem diety niskotłuszczowej na ryzyko chorób serca i na raka u kobiet.

Badania, którymi objęto niemal 49 tys. pacjentek, wykazały, że dieta uboga w tłuszcz, a bogata w owoce, warzywa i produkty z pełnego ziarna, nie obniża znacząco ryzyka chorób serca - w tym choroby wieńcowej i udaru mózgu, jak również raka piersi i raka jelita grubego u kobiet po menopauzie

Informacje na ten temat zamieściło pismo "Journal of the American Medical Association". "Wyniki tych badań bardzo łatwo jest zinterpretować fałszywie" - skomentował przewodniczący American Heart Association, dr Robert H. Eckel. Jak tłumaczy badacz, trzeba z nich raczej wnioskować, że chcąc obniżyć ryzyko chorób serca i innych schorzeń, nie wystarczy jedynie zastosować dietę, ale trzeba też zmienić wiele innych aspektów stylu życia.

Najnowsze badania były częścią szeroko zakrojonego amerykańskiego studium na temat zdrowia - znanego jako Women's Health Initiative (WHI). Prace rozpoczęte w 1992 roku, objęły dużą grupę - 48 tys. 835 kobiet po menopauzie. Pacjentki, między 50 a 79 rokiem życia, losowo podzielono na dwie grupy - jedna (40 proc. badanych) przeszła na zmodyfikowaną dietę niskotłuszczową, a druga (60 proc. badanych), tzw. kontrolna, nie wprowadzała żadnych modyfikacji dietetycznych.

Modyfikacja diety polegała na ograniczeniu zawartości tłuszczu tak, że był on źródłem jedynie 20 proc. dziennej dawki energii oraz zwiększeniu spożycia owoców i warzyw (minimum 5 porcji na dzień), jak również pełnoziarnistych produktów zbożowych (6 lub więcej porcji dziennie). Stan zdrowia pacjentek śledzono średnio przez 8 lat.

W tym okresie trzy zespoły naukowców analizowały trzy różne aspekty zdrowia kobiet.

Zespół dr Barbary V. Howard z Medstar Research Institute w Hyattsville (w stanie Maryland) skupił się na badaniu wpływu diety na ryzyko chorób serca.

Badacze nie zaobserwowali, by zmiana diety na niskotłuszczową w znaczący sposób obniżyła częstość występowania choroby wieńcowej, zawału serca czy udaru mózgu u badanych kobiet. Nie zaobserwowano też wyraźnych zmian jeśli chodzi o czynniki ryzyka chorób serca, takie jak poziom dobrego cholesterolu czy trójglicerydów, choć stężenie "złego" cholesterolu i rozkurczowe ciśnienie krwi obniżyło się. Najkorzystniejsze zmiany odnotowano u kobiet spożywających najmniejsze ilości tłuszczów nasyconych i tłuszczów z tzw. grupy trans oraz największe ilości owoców i warzyw.

Równocześnie zespół prowadzony przez dr Rossa L. Prentice'a z Fred Hutchinson Cancer Research Center w Seattle sprawdzał - w tej samej grupie pacjentek - czy dieta niskotłuszczowa wpływa na ryzyko zachorowania na raka piersi. Hipoteza ta zrodziła się już jakiś czas temu, w wyniku odkrycia, że większa masa ciała i większa objętość tkanki tłuszczowej, produkującej estrogeny, mogą podnosić ryzyko tego nowotworu.

W momencie rozpoczęcia badań żadna z kobiet nie cierpiała na raka piersi. Okazało się, że w ciągu 8 lat badań dieta niskotłuszczowa nie obniżyła w istotny sposób ryzyka zachorowania na agresywnego raka piersi u kobiet po menopauzie.

Podobnie naukowcy z Uniwersytetu Stanu Waszyngton w Seattle nie zaobserwowali spadku ryzyka raka okrężnicy u kobiet, które obniżyły spożycie tłuszczu.

W komentarzu odredakcyjnym, badacze dr Cheryl A. M. Anderson oraz dr Lawrence J. Appel z Uniwersytetu Johnsa Hopkinsa w Baltimore, zwracają jednak uwagę, że by sprawdzić wpływ diety na ryzyko chorób serca, naukowcy powinni uwzględnić wiele innych jej elementów, w tym spożycie soli, tłuszczów nasyconych, nienasyconych oraz jonów potasu.

W najnowszych badaniach nie brano też pod uwagę zmiany innych elementów stylu życia, jak wzrost aktywności fizycznej, spadek masy ciała (choć większość kobiet objętych badaniami miała nadwagę) czy wreszcie rzucenie nałogu palenia. Łącznie elementy te mogą mieć znacznie większy wpływ na ryzyko różnych chorób niż sama dieta, konkludują edytorzy.

Autor: Yaro


Brak odpwiedzi...
Forum kfd.pl - najciekawsze wątki: Piłka nożna Leczenie wymiotĂłw | Leczenie endodontyczne pod mikrosko | Huperzia serrata | Promonta 10 mg | Naturell Czosnek Forte opinie | Nutrison Multi Fibre | Slim Coffe Diabetic skład Zerknij do nas na forum i zobacz najciekawsze tematy: Atlas Ćwiczeń Tanie odżywki Tanie Odżywki Nitrobolon Hurtownia odżywek Najciekawsze działy na forum kfd.pl: Dieta forum Ranking odżywek Odżywki forum Trening Trening forum Doping Fitness forum Zdjęcia kulturystów Zdrowie forum Piłka nożna Steroids Ekonomia forum Dzienniki treningowe Olimp | Trec | Dieta 6 weidera | Artroskopia | Dieta Kopenhaska | Panga | Piłka nożna / Sterydy
   
   

   
       © 2000-20006 kulturystyka.com.pl
/
   
Sterydy Strona główna Odżywki Forum - Kulturystyka i Fitness Reklama / współpraca Zarejestruj się w naszym serwisie Wyszukaj na forum Polecane serwisy